czwartek, 17 lutego 2011

Uklad chlodzenia wazna sprawa!

 







Chłodzenie silnika w naszym autku,jakie by nie było jest ogromnie ważną sprawą. Żeby cały proces chłodzenia przebiegał prawidłowo,powinny być spełnione podstawowe zasady eksploatacyjne. Do takowych zasad należy między innymi,dbanie o regularne mniej więcej co dwa lata wymienianie płynu chłodniczego a przynajmniej raz do roku sprawdzanie do ilu stopni płyn nasz nie zamarznie. Najlepiej sprawdzić płyn jeszcze przed zimą, rzecz jasna!
Tak więc wiemy już, że płyn w dobrej kondycji to podstawa, ale co dalej? Pompa wody powinna być także sprawdzana u mechanika około raz do roku! Gdyby pompa nagle przestała tłoczyć płyn przez układ, prawdopodobnie zagotowalibyśmy cały płyn, a na konsekwencje przegrzanego silnika nie trzeba było by długo czekać.
Dużo nie trzeba, aby zaraz potem zacząć bardzo intensywnie inwestować w np. uszczelkę pod głowicę itd. itd., a koszty takich napraw są bardzo wysokie. Dlatego warto sprawdzać co jakiś czas ilość płynu w układzie, temperaturę jego zamarzania, pompę wody i oczywiście termostat, który powinien przy odpowiedniej temperaturze płynu otworzyć się i puścić płyn w tzw. "duży obieg" czyli przez chłodnicę.
Termostat także musi być sprawny, bo inaczej temperatura silnika może zajść za daleko i w konsekwencji "zagotować" silnik! W momencie kiedy płyn osiąga wysoką temperaturę np. dla niektórych modeli pojazdów ok. 85-92 stopni, termostat otwiera się i puszcza płyn dalej tzn. na chłodnicę. Płyn wychładza się,ale po pewnym czasie temp.rośnie np.stojąc w korku. Wtedy następny czujnik załącza wentylator,który na dobre wychładza silnik, który pozostaje w swej normalnej temperaturze.
Dbajmy więc zatem o nasz układ chłodzenia,gdyż z niesprawnym układem daleko nie zajedziemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz